چگونه محتوای همیشه سبز تولید کنیم؟

سلام به الو پشتیبان خوش آمدید.در این مقاله به چگونگی تولید محتوای همیشه سبز می پردازیم.بسیاری از محتواهایی که در فضای وب مطالعه می کنیم تاریخ مصرف مشخصی دارند کار در بخش اخبار بسیار دشوار می شود چراکه یک خبر ممکن است ظرف چند ساعت کهنه شده و ارزش محتوایی خود را از دست بدهد.

نتایج پژوهش ها و یافته های علمی تا زمانی که پژوهش تازه ای در آن خصوص منتشر نشده اعتبار دارد و به محض انتشار پژوهش تازه از ارزش و اعتبارش کاسته شده و به اصطلاح منقضی می شود.

محتوای همیشه سبز تاریخ مصرف مشخصی ندارد و تا سال ها قابل استفاده بوده و مفید است. درصورتیکه بتوانید در حوزه فعالیت خود محتوای همیشه سبز تولید کنید قطعا مخاطبان بیشتری را جذب خواهید کرد.در این مقاله می خواهیم با این مفهوم که محتوای سبز چیست چگونه محتوای سبز تولید کنیم آشنا شویم.

محتوای سبز چیست؟

تعریف مفاهیم کلیدی، مقایسه علمی پدیده های ثابت، اطلاع رسانی در خصوص مفاهیمی که کمتر دستخوش تغییر می شوند می تواند به تولید محتوای سبز منجر شود.در طی سالیان محتوای سبز باید به روز رسانی شده و تعارف جدید به آن وارد شود اما یک محتوای سبز هیچگاه ارزش و اعتبار خود را از دست نخواهد داد.

بسیاری از کسب و کار ها به ویژه در حوزه فناوری دائم در حال تحول و تغییر اند و تولید محتوای سبز در این حوزه ها بسیار دشوار و نیازمند هوشمندی بالایی است.در سایر حوزه ها کار کمی ساده تر خواهد بود و می توانید محتوایی تولید کنید که پس از ایندکس و شناسایی موتورهای جستجو برای مدت ها بازدید خوبی به شما هدیه کند.

برای تولید و ارائه محتوای سبز نیازبه تخصص، هوشمندی و شناخت مخاطب داریم. ببینید در حوزه کاری شما چه چیز برای مخاطب جذاب است که زیاد تغییر نمی کند؟ مفاهیمی که مخاطبان دائم در جستجوی آن هستند کدام اند؟

پس از شناسایی مفاهیم کلی تلاش کنید محتوایی کاربردی و موثر در این خصوص تولید کنید و پس از بهینه سازی مطلب برای موتورهای جستجو آن را با مخاطبان به اشتراک بگذارید. بعد از اینکه مفهوم برای مخاطبان شناسایی شد و مورد پسند قرار گرفت می توانید هر از چند گاهی به آن مراجعه کنید و مفهوم را به روزرسانی کنید.

محتوای همیشه سبز

چگونه محتوای همیشه سبز تولید کنیم؟

برای تولید محتوای همیشه سبز، گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) و یا سایر نرم‌افزار ها و برنامه‌های که شما برای بررسی و آنالیز سایت انتخاب می‌کنید. بهترین یاور شما هستند. اگر شما مدت زمان زیادی است که وبلاگ نویسی می‌نماید قطعاً مجموعه‌ای بزرگ از مقالات و مطالب در دسترس شما قرار دارد و به مطالب خود رجوع کنید و لیستی از آن ها که هنوز مورد توجه قرار می‌گیرند را تهیه نماید. موارد که انتخاب کرده‌اید را با دقت ویژه‌ای بررسی و آنالیز کنید در صورتی که امکان آپدیت دارند آن ها را به‌روزرسانی نماید.

محتوا های محبوب و پر بازدید سایت و وبلاگ شما همیشه باید تازه به نظر برسند. به جای این که در سایت و یا وبلاگ خود زمان ارسال نوشته را نمایش دهید می‌توانید آخرین به‌روزرسانی آن را نمایش دهید. اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌کنید می‌توانید از افزونه Last Modified Timestamp استفاده کنید. نمایش آخرین به‌روزرسانی مطلب سبب می‌گردد که مخاطبین ببیند که مطلبی که مشاهده می‌کند به‌روز شده و اطلاعات قدیمی به او ارائه نمی‌گردد.

بخش چهل و ششم-صوتی HTML

بخش چهل و پنجم-ویدیو HTML

مهم ترین فاکتورهای اعتبار یک وبسایت کدامند؟

بخش چهل و چهارم-رسانه های HTML

بخش چهل و سوم-SVG در html

اشتباهات رایج در سئو و راهای پیشگیری از آنها

بخش چهل و دوم-بوم html

نکاتی برای طراحی یک کاتالوگ موفق

بخش چهل و یکم-راهنمای استایل HTML5

چک لیست برای ایجاد محتوای همیشه سبز

به منظور اطمینان از این که نقاط مطرح شده در این قطعه عملی هستند، من فکر کردم که من با چک لیست جمع می کنم:

  • آیا موضوع پتانسیل همیشه سبز دارد؟
  • آیا به دنبال پاسخ به یک سوال و ایجاد قدرت است؟
  • اگر به اخبار یا روندها مربوط می شود، آیا می توان آن را به شیوه ای همیشه همیشه نوشت؟
  • آیا عنوان و معرفی توصیفی و آموزنده برای مخاطبان است؟
  • اگر قطعه طولانی است، آیا آن را با فضای سفید، زیر عنوان، گلوله و تصاویر جدا شده است؟
  • آیا کلمات کلیدی در تگ های عنوان، URL ها، alt نشان داده شده است. متن و غیره
  • آیا پیوندهای داخلی به مقالات دیگر در یک دامنه وجود دارد و مقالات از دامنه لینک برگشتن؟
  • آیا قطعه یک طاقچه را کشف می کند یا آیا به نظر جایگزین در عنوان برای ایستادگی کردن نیاز دارد؟

محتوای Evergreen می تواند تلاش بیشتری نسبت به انواع دیگر محتوا داشته باشد، اما در نهایت در بلندمدت می دهد. کلید این است که وقت خود را در انتخاب موضوع خود، برنامه ریزی زاویه خود و به طور بالقوه هزینه نوشتن یا ایجاد آن کمی بیشتر صرف کنید.نتیجه به دست آمده لزوما ترافیک فوری و قدرت سریع را تولید نمی کند، اما برای خوانندگان و دیدگاه های SEO شما در طول زمان ارزشمند خواهد بود. درک چگونگی تولید محتوای همیشه سبز یک ابزار اضافی بزرگ در کیت بازاریابی جستجو و محتوای شماست.

هنوز مشکل دارید؟!

در نظرات مشکل خودتون رو مطرح کنید

ابزارهای کمتر شناخته شده برای افزایش قدرت بازاریابی محتوا

سلام به الو پشتیبان خوش آمدید.در این مقاله به معرفی ابزارهای کمتر شناخته شده برای افزایش قدرت بازاریابی محتوا می پردازیم.بازاریابی محتوا روز به روز گسترش می یابد و جایگاه خود را در میان شیوه های نوین تبلیغات اینترنتی تقویت می کند. در این شیوه از بازاریابی، فروشنده به جای معرفی ویژگی محصول بصورت مستقیم، اطلاعات مورد علاقه مشتری در زمینه های گوناگون را در اختیار او قرار می دهد و سپس بصورت حاشیه ای، محصول خود را معرفی می کند. حال ابزارهایی تولید شده اند که به بازاریاب های محتوایی کمک می کنند تا محتوای تولیدی خود را مدیریت کنند و اطلاعات مورد نیاز برای تولید محتوا را در جایی گردآوری نمایند. با آکادمی ادنگاه همراه باشید تا شما را با ۵ سرویس برتر این حوزه آشنا کنیم.

ابزارهای کمتر شناخته شده برای افزایش قدرت بازاریابی محتوا

[caption id="attachment_13021" align="aligncenter" width="600"]افزایش قدرت بازاریابی محتوا افزایش قدرت بازاریابی محتوا[/caption]

ابزار Evernote

Evernote برنامه ای است که برای یادداشت برداری، مدیریت کارها و زمان، و البته ثبت ایده مناسب است. اما امتیاز اورنوت برای بازاریاب های محتوایی در سازمان دهی و آرشیو کردن اطلاعات خلاصه می شود.همانطور که گفتیم بخش زیادی از زمان تولید کنندگان محتوا به جستجو در فضای وب و یافتن محتوای مناسب و جذب ایده سپری می شود (چیزی حدود ۶۰ درصد). اولین ابزار کاربردی این برنامه Web Clipper نام دارد که به کمک آن می توانید صفحات وب سایت های مورد نظر خود را ذخیره و مرتب سازی کنید. اما قابلیت این برنامه فراتر از مواردی است که بیان کردیم:

  •  شما می توانید از ایده هایی که در شبکه های اجتماعی با آن برخورد می کنید، یک کتابخانه بسازید.
  • برای محتوای خود تصاویر مناسبی را گردآوری کنید.
    می توانید از فعالیت های خود در شبکه های اجتماعی، یک تقویم گزارش مانند تهیه کنید
  •  از کارهایی که باید انجام دهید، لیست بسازید.
  •  عملکرد خود در شبکه های اجتماعی را رصد کنید

ابزار Cyfe 

[caption id="attachment_13024" align="aligncenter" width="756"]افزایش قدرت بازاریابی محتوا افزایش قدرت بازاریابی محتوا[/caption]

Cyfe یکی از ابزارهایی است که می توانید برای هر چیزی از آن استفاده کنید مانند:

  • صورتحساب (از طریق FreshBooks و دیگران)،
  • نظارت بر عملکرد (از طریق Pingdom برای نظارت بر Uptime)،
  • تجزیه و تحلیل محتوا (از طریق Google Analytics، Alexa و بسیاری دیگر)،
  • تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی (فیس بوک، توییتر، نمایش مشخصات عمومی، Pinterest، یوتیوب، شما آن را نام گذاری کنید!)
  • علاوه بر این شما می توانید ویدجت های سفارشی ایجاد و اضافه کنید یا هر چیزی را با استفاده از iFrame جاسازی کنید (به عنوان مثال من صفحات گسترده من را جاسازی می کنم).

تغییرات وردپرس ۵ چیست؟

بخش چهل و هفتم-پلاگین های HTML

بهترین ابزارهای آنالیز بک لینک

بخش چهل و هشتم- یوتیوب HTML

بخش چهل و نهم-موقعیت جغرافیایی HTML

نکات کلیدی سئو سایت برای طراحان وب سایت

رفع  خطای ۵۰۳ Service Unavailable در وردپرس

بخش پنجاه-کشیدن و رها کردن HTML

۲۱ نکته مهم برای بالا بردن سئو سایت در وردپرس و ایجاد پست های جذاب

به روز رسانی های اخیر آنها، انتشار رسانه های اجتماعی را به مجموعه اضافه کرده است، به شما این امکان را می دهد تا به روز رسانی های رسانه های اجتماعی خود را از داشبورد نظارت بر کسب و کار خود برنامه ریزی کنید. من واقعا از این حرکت هیجان زده شدم زیرا اکنون من مجبور نیستم برای یک راه حل مدیریت رسانه های اجتماعی اضافی پرداخت کنم!

[caption id="attachment_13025" align="aligncenter" width="781"]افزایش قدرت بازاریابی محتوا افزایش قدرت بازاریابی محتوا[/caption]

ابزار BUFFER

اگر بر روی چند شبکه اجتماعی فعالیت می کنید، حتما با این مشکل مواجه شده اید که اشتراک گذاری یک محتوای خاص در همه ی کانال ها کار دشواری است، خصوصا اینکه برخی از شبکه ها نسبت به زبان فارسی محدودیت هایی دارند که شما را وادار می دارد تا محتوای خود را با توجه به آن محدودیت ها ویرایش کنید (مثل لینکدین). برای همین وجود یک سیستم اتوماسیون که بلافاصله محتوا را در شبکه های اجتماعی منتشر می کند امر ضروری و مهمی است.

برای چنین خدماتی اپلیکیشن و سرویس های زیادی معرفی شده است، اما بافر با سیستم آنالیز و تحلیل درون برنامه، یک سرو گردن از باقی سرویس ها و برنامه های مشابه بالاتر است. از ویژگی های ممتاز این برنامه می توان به تحلیل رفتار کاربران و مخاطبان اشاره کرد. مثلا بافر با آنالیز حساب کاربری شما در توئیتر، ساعاتی را که دنبال کنندگان شما آنلاین و فعال هستند را شناسایی می کند و زمانی را برای ارسال پست ها پیشنهاد می نماید. در این حالت تعداد کاربرانی که محتوای شما را دریافت می کنند بسیار بیشتر است.

ابزار RightlyWritten

روشن است که محتوا اصل مهم در بازاریابی محتوایی است. برای همین بسیاری از تولید کنندگان محتوا تلاش می کنند تا با صرف وقت و هزینه کم بهترین و با کیفیت ترین محتوا را تولید کنند. سرویس RightlyWritten را می توان بهترین سرویس کپی رایتینگ دنیا نامید. این سرویس با در اختیار داشتن صدها نویسنده و تولید کننده محتوا (البته به زبان انگلیسی) محتوای مورد نظر شما را تولید کند. سوای اینکه شما می توانید از یک محتوا برای رپورتاژ خبری خود استفاده کنید، قادر خواهید بود تا محتوا را در قالب بسته های ماهانه و یا سالانه برای وبلاگ و یا سایت خود تهیه نمایید.

هنوز مشکل دارید؟!

در نظرات مشکل خودتون رو مطرح کنید

آموزش ۱۴ مورد از نکات انتخاب بهترین دامنه برای سئو سایت

با سلام به شما کاربران عزیز الو پشتیبان با توجه به اینکه انتخاب بهترین دامنه برای سئو سایت می تواند در موفقیت شما بسیار تاثیرگذار باشد امروز به آموزش اصول انتخاب نام دامنه مناسب برای سئو سایت می پردازم.

بسیار مهم است که از همان ابتدا بهترین دامنه برای سئو سایت را انتخاب کنید. اگر برای سایتتان نام دامنه نامناسبی انتخاب کنید در آینده به سختی خواهید توانست بدون آسیب به برند و رتبه بندی سایتتان در جستجوهای گوگل، آن را تغییر دهید. برای این منظور می توانید دو مقاله ما را در این رابطه با عنوان "آموزش انتقال سایت وردپرس به دامنه جدید(بدون از دست رفتن SEO)" و "آموزش تغییر دامنه سایت در گوگل وبمستر" را مطالعه کنید.

البته انتخاب بهترین دامنه برای سئو سایت آن هم در ابتدای کار واقعا سخت است، چون هنوز چندان با ایده های جذاب ایجاد یک نام تجاری آشنا نیستید. در این مقاله، ابزار ها و راهنمایی های لازم برای دریافت ایده هایی برای نام دامنه، انتخاب بهترین نام دامنه و ثبت دامنه جدیدتان (به صورت رایگان) به شما ارائه خواهد شد.

۱۴ مورد از اصول انتخاب نام دامنه برای سئو سایت

هنگام شروع یک وبلاگ، انتخاب بهترین دامنه برای سئو سایت می تواند به این دلیل که شما نمی خواهید اشتباه کنید، استرس زا باشد. برای ساده کردن کار، در اینجا یک چارچوب ۱۴ مرحله ای متشکل از اصول انتخاب دامنه ، را ارائه می کنم، که می توانید از آن برای انتخاب بهترین دامنه برای سئو وب سایت خود استفاده کنید.

  1. استفاده از پسوند .com
  2. از کلمات کلیدی در نام دامنه خود استفاده کنید
  3. سعی کنید نام دامنه را کوتاه انتخاب کنید
  4. نام دامنه ای با تلفظ راحت انتخاب کنید
  5. نامی منحصربه فرد که قابلیت برند شدن داشته باشد انتخاب کنید
  6. از نام شرکتتان برای ایجاد دامنه استفاده کنید
  7. از به کار بردن خط فاصله در نام دامنه اجتناب کنید
  8. از تکرار حروف اجتناب کنید
  9. با دید باز انتخاب کنید
  10. نام دامنه سایتتان را در اینترنت جستجو کنید
  11. از مولدهای تولید نام دامنه برای ایده های هوشمند استفاده کنید
  12. سرعت عمل داشته باشید
  13. جستجو برای یافتن بهترین مکان برای ثبت نام دامنه
  14. ثبت دامنه رایگان با میزبانی وب

حال بیاید تک تک این اصول انتخاب نام دامنه را بررسی کنیم.

ارسال سریع پیامک با خط خدماتی | ارسال پیامک اعتبارسنجی

سئوی وردپرس با افزونه yoast seo

ایجاد فرم های ایمیل مارکتینگ با افزونه Constant Contact

انتقال تنظیمات سئو با افزونه SEO Data Transporter

بخش هجدهم- آموزش خصوصیت display در CSS یا CSS Layout

اضافه کردن سایت وردپرس خود به گوگل وبمستر تولز (Google Webmaster Tools)

فریلنسر یا آزادکار کیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین تکنیک های سئو در سال ۲۰۱۹

رفع مشکل ترجمه افزونه یواست سئو در نسخه جدید

۱- استفاده از پسوند .com

یکی از اصول انتخاب نام دامنه استفاده از پسوند مناسب برای دامنه سایت است. امروزه گستره وسیعی از پسوندها برای ایجاد نام های دامنه سایت ها وجود دارد، چه پسوندهای اصیلی مثل net. و org. و com. یا  جدیدترهایی مانند pizza ، .photography. و حتی .blog . با این حال من توصیه می کنم که از پسوند com. در ساخت نام دامنه سایتتان استفاده کنید. هرچند استفاده از نام وبلاگ هوشمند با استفاده از پسوندهای جدید می تواند اغوا کننده باشد اما com. هنوز هم بهترین و معتبرترین پسوندی است که مورد استفاده قرار می گیرد. پسوندهای دامنه جدیدتر مانند .ninja یا .photography می توانند غیر قابل اعتماد باشند.

بعلاوه دامنه های Dot-com خاطره انگیز هستند. بسیاری از کاربران، به ویژه کسانی که چندان با تکنولوژی های جدید آشنا نیستند، به طور خودکار در انتهای هر دامنه بدون فکر کردن درباره آن، ".com" را تایپ می کنند.

اگر وب سایت شما چیزی شبیه jane.photography باشد، و کاربران شما به طور تصادفی jane.photography.com را تایپ کنند، آنها با یک صفحه خطا در وب سایت photography.com مواجه خواهند شد.

برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی استفاده از پسوند com. کار هوشمندانه ای است! بعلاوه احتمالا می دانید که اکثر صفحه کلیدهای گوشی های هوشمند به طور خودکار دکمه .com را دارند!

۲- از کلمات کلیدی در نام دامنه خود استفاده کنید

استفاده از کلمات کلیدی یکی دیگر از اصول انتخاب نام دامنه است که نقش مهمی در انتخاب بهترین دامنه برای سئو سایت بازی می کند. می توانید با استفاده از کلمات کلیدی در نام دامنه، به موتورهای جستجو بگویید که وب سایت شما چیست و محتوای آن در رابطه با چه موضوعی است. در کنار ارائه محتوای با کیفیت و ایجاد تجربه جذاب برای کاربران، وجود کلمات کلیدی در نام دامنه سایتتان می تواند به شما در بهتر شدن رتبه بندی تان در گوگل، کمک کند.

اصول انتخاب نام دامنه


البته باید بدانید که انتخاب بهترین دامنه برای سئو سایت با کلمات کلیدی مورد نظرتان که قبلا هم کسی آن را برای سایتش استفاده نکرده باشد، کار ساده ای نیست. باید خلاق باشید و کلمات کلیدی خود را با کلمات دیگر ترکیب کنید تا دامنه مناسب را بسازید.

۳-سعی کنید نام دامنه را کوتاه انتخاب کنید

نام دامنه را کوتاه نگه دارید

از دیگر اصول انتخاب نام دامنه تلاش برای کوتاه بودن آن است چرا که استفاده از دامنه های طولانی برای کاربران سخت تر است. در استفاده از دامنه های طولانی امکان خطای تایپی کاربران و در نتیجه دریافت پیغام خطا از سوی آنان که منجر به از دست رفتن ترافیک برایتان می شود، نیز بیشتر است.

هر چند کلمات کلیدی بسیار مهم هستند، اما نباید طول دامنه خیلی زیاد شود. بهتر است که یک نام دامنه کوتاه و به یاد ماندنی استفاده کنید. توصیه می کنم طول نام دامنه را زیر ۱۵ کاراکتر نگه دارید.

۴- نام دامنه ای با تلفظ و املای راحت انتخاب کنید

نام دامنه ای با تلفظ راحت انتخاب کنید

برای انتخاب بهترین نام دامنه سئو سایت دقت کنید نامی را برگزینید که بتوانید آن را هنگام صحبت کردن و نوشتن به راحتی به اشتراک بگذارید. اگر قصد دارید نام دامنه تان را برای ایجاد یک آدرس ایمیل حرفه ای کسب و کار طراحی کنید، باید نامی که به کار می برید برای شنوندگان به لحاظ نوشتن و قابل فهم بودن، ساده باشد.

۵- نامی منحصر به فرد که قابلیت برند شدن داشته باشد، انتخاب کنید

یکی دیگر از اصول انتخاب نام دامنه این است که نام دامنه وبلاگ باید منحصر به فرد باشد، تا در ذهن خوانندگان و بازدیدکنندگان باقی بماند. بهتر است قبل از هر کاری وبلاگهای دیگری را که در زمینه مورد نظر شما فعالیت می کنند، در گوگل جستجو کنید و ببینید چه نام دامنه ای را استفاده می کنند. قاعدتا شما نمی خواهید به صورت تصادفی از یک نام تجاری استفاده کنید یا متهم به کپی کردن نام یک وبلاگ دیگر شوید، پس برای بهترین انتخاب نیاز به این بررسی ها دارید.

نام دامنه ای قابل قبول است که منحصر به فرد، جذاب و به یاد ماندنی باشد. به عنوان مثال، "Amazon.com" بسیاربیشتر از  "BuyBooksOnline.com" قابلیت تبدیل شدن به یک برند را داراست.

۶- از نام شرکتتان برای ایجاد دامنه استفاده کنید

اگر دارای یک شرکت یا کسب و کار ثبت شده هستید، سعی کنید از نام شرکتتان به عنوان بخشی از نام دامنه استفاده کنید. انجام این کار سبب می شود کاربران و مشتریانتان در استفاده از سایت و به خاطر سپردن نام تجاریتان راحت تر باشند. مثلا اگر یک کارگاه پیتزا پزی با نام "پیتزا بهرام" دارید بهتر است نام دامنه سایتتان را "pitzabahram.com" انتخاب کنید.

۷-از به کار بردن خط فاصله در نام دامنه اجتناب کنید

هرگز در نام دامنه از خط فاصله (-) استفاده نکنید. خط فاصله می تواند نشانه ای از دامنه های هرزنامه باشد که قاعدتا شما نمی خواهید با آنها ارتباط برقرار کنید.

بعلاوه دامنه های دارای خط تیره (-) مستعد خطاهای تایپی هستند. اگر قصد انتخاب یک نام دامنه خاص را دارید ولی کسی قبل از شما آن را به کار برده است، این به هیچ وجه ایده خوبی نیست که برای متمایز کردن وبلاگتان از همان نام به همراه خط فاصله استفاده کنید. چون احتمالا اگر کاربران تان به هنگام تایپ نام وبلاگ خط فاصله را فراموش کنند، از سایت رقیبتان سر در خواهند آورد.

۸-از تکرار حروف در نام دامنه اجتناب کنید

یکی از اصول انتخاب نام دامنه پرهیز کردن از انتخاب نامی برای دامنه است که اشتباهات تایپی را زیاد می کند. تکرار حروف در تعیین نام دامنه وبلاگ از جمله آن اشتباهاتی است که امکان خطای تایپی کاربران و در نتیجه از دست دادن ترافیک سایت را افزایش می دهد. به عنوان مثال، یک دامنه مانند Presssetup.com بیشتر مستعد ایجاد خطای تایپی برای کاربران و از دست دادن ترافیک است.

۹- با دید باز انتخاب کنید

انتخاب یک نام دامنه که با حرفه یا فعالیت شما در سایتتان مرتبط باشد کاری حرفه ای و مطابق با اصول انتخاب نام دامنه است، زیرا به کاربران ایده و تصوری از محتوای سایتتان، ارائه می کند. اما باید دقت کنید که نامی که انتخاب می کنید اهداف بلند مدتتان را محدود نکند.

به عنوان مثال، یک گل فروش ممکن است برای سایتش نام دامنه ای مانند orchidblog.com را انتخاب کند، اما پس از آن بخواهد علاوه بر ارکیده ها در مورد گل های دیگر شروع به وبلاگ نویسی کند. در این صورت، نام دامنه انتخابی اش ممکن است مانع جذب خوانندگانی که به گل های دیگر علاقه مند هستند، شود و به آنها این تصور را بدهد که این وبلاگ صرفا در مورد گلهای ارکیده است.

انتقال یک سایت به یک دامنه جدید می تواند یک فرایند خسته کننده باشد و اگر عملیات جابجایی به درستی انجام نشود ممکن است سایت جایگاهش را در رتبه بندی موتورهای جستجو از دست بدهد. به همین دلیل بسیار مهم است که از ابتدا یک نام دامنه انعطاف پذیر را انتخاب کنید.

۱۰- نام دامنه سایتتان را در مرورگر اینترنت جستجو کنید

قبل از ثبت نام دامنه مورد نظرتان، سعی کنید تا در مورد اینکه آیا قبلا این نام توسط یک کسب و کار ثبت شده یا نه، تحقیقات کامل اینترنتی انجام دهید. می توانید یک جستجو در مورد علامت تجاری انجام دهید تا ببینید آیا همین نام یا نام مشابهی در حال حاضر به عنوان علامت تجاری مورد استفاده است یا نه.

علائم تجاری تحقیق برای جلوگیری از نام دامنه متناقض

و نیز می توانید یک جستجو در گوگل برای فهمیدن میزان در دسترس بودن این نام در وب سایت های رسانه های اجتماعی مانند توییتر، فیس بوک، اینستاگرام و غیره انجام دهید. یک اسم مشابه یا نام تطبیقی ​​نه تنها سبب سردرگمی کاربران می شود، بلکه می تواند پیامدهای شدید قانونی نیز برایتان داشته باشد و ممکن است مجبور شوید تحت عنوان کپی برداری و یا سرقت نام تجاری پول زیادی بپردازید.

هنگامی که وب سایتتان را راه اندازی کردید، می توانید در مورد نحوه استفاده از علامت تجاری و کپی رایت نام وب سایت و آرم خود بیشتر یاد بگیرید.

۱۱- از مولدهای نام دامنه برای کشف ایده های برتر استفاده کنید

در حال حاضر بیش از ۳۶۰ میلیون نام دامنه ثبت شده وجود دارد. این مطلب برای بسیاری از مردم به این معناست که همه دامنه های خوب قبلا استفاده شده اند. جستجو برای یک نام دامنه منحصر به فرد به صورت دستی می تواند بسیار وقت گیر باشد، برای همین استفاده از مولدهای تولید کننده نام دامنه در این مواقع می تواند بسیار کارگشا باشد. این ابزارهای رایگان به طور خودکار کلمات کلیدی تعریف شده شما را جستجو می کنند تا صدها ایده هوشمند برای انتخاب بهترین دامنه برای سئو را به شما ارائه کنند.

ابزار Generator دامنه Nameboy

می توانید از Nameboy که یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین ابزارهای مولد نام دامنه آنلاین است، یا از مولد نام دامنه IsItWP برای پیدا کردن ایده های بیشتر برای نام دامنه استفاده کنید.

۱۲- سرعت عمل داشته باشید

سرعت عمل داشته باشید

هر روزه هزاران نفر در سرتاسر دنیا در حال ساخت وبلاگ و سایت و البته انتخاب نام دامنه هستند. آنها به طور جدی به دنبال پیدا کردن بهترین نام دامنه سئو سایت برای ساخت وبلاگشان هستند، پس اگر یک نام دامنه مناسب پیدا کرده اید، برای ثبت آن عجله کنید.

سرعت عمل در ثبت کردن نام دامنه یکی از اصول انتخاب نام دامنه و امری بسیار ضروری است، اگر سریع نباشید، ممکن است فرد دیگری که همان ایده شما را دارد جلو برود و نام دامنه خود را ثبت کند. این امر بخصوص از این جهت ضروری است که خرید یک نام دامنه هزینه زیادی ندارد و هر کسی می تواند با هزینه کمی نام دلخواهش را به سرعت ثبت کند.

۱۳- جستجو برای یافتن بهترین مکان برای خرید یک نام دامنه

صدها ثبت کننده نام دامنه در وب وجود دارد که خدمات مشابهی را با قیمتها و کیفیت متفاوت ارائه می دهند. برای همین مهم است که با دقت انتخاب کنید چون ممکن است بعدا بخواهید نام دامنه خود را تغییر دهید. همانند میزبانی وب، قیمت گذاری ثبت دامنه ها متغیر است و حتی می توانید به صورت رایگان نام دامنه دریافت کنید، البته نه لزوما نامی با پسوند دلخواهتان.

۱۴- ثبت دامنه رایگان با میزبانی وب

اکثر شرکت های میزبانی وب همچنین ثبت نام دامنه را به عنوان یک سرویس ارائه می دهند. برخی از این شرکت ها ثبت نام دامنه رایگان را با حساب های میزبانی جدید ارائه می دهند. اگر شما در حال ایجاد یک وب سایت جدید هستید، این ایده هوشمندانه است که از مزایای این پیشنهاد بهره مند شوید و نام دامنه خود را به صورت رایگان دریافت کنید. البته در نظر داشته باشید که بیشتر میزبان ها ثبت نام دامنه رایگان را تنها برای یک سال ارائه می دهند. پس از گذشت یک سال، برای ثبت دامنه باید مبالغی را در طول سال پرداخت کنید. بسیاری از کاربران از دامنه رایگان برای سال اول استفاده می کنند.

در پایان امیدوارم که این مقاله پیرامون اصول انتخاب نام دامنه برای یافتن بهترین دامنه برای سئو سایت برایتان مفید و جذاب بوده باشد.


مطالب مرتبط:

افزونه پرسش و پاسخ حرفه‌ای Sabai Discuss وردپرس نسخه فارسی

 افزونه کوپن هوشمند ووکامرس نسخه فارسی

افزونه Gravity Forms وردپرس | افزونه حرفه ای فرم ساز گراویتی فرمز وردپرس نسخه فارسی

افزونه one click close comments 

منبع:الو پشتیبان – ارائه دهنده: معلم وردپرس - افزایش امنیت وردپرس - سئو وردپرس

ساخت نسخه موبایل وردپرس با افزونه WPtouch mobile plugin

سلام همراهان سایت الو پشتیبان،امروز می خواهیم به معرفی  افزونه wptouch mobile plugin وردپرس که با توجه به پیشرفت تکنولوژی از افزونه های پرکاربرد و مهم وردپرس است بپردازیم.پس با ما همراه باشید.

در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی،کارهای بسیاری که در گذشته با کامپیوتر و لپ تاپ انجام می دادیم ،حالا در موبایل های هوشمند قابل انجام می باشند از گشتن در وب گرفته تا ارسال ایمیل و ... چرا که به دلیل در دسترس بودن و استفاده راحت نسبت به کامپیوتر ها و لپ تاپ ها بازار داغ تری دارند.

افزونه wptouch mobile plugin یک نسخه ی موبایلی از سایت شما درست می کند و در اختیار کاربرانی که با موبایل وارد سایت شما می شوند قرار می دهد.شما می توانید این افزونه را به راحتی نصب کنید و ببنید کار کردن با این افزونه چه راحت است .

بهینه سازی وب سایت با افزونه wptouch mobile plugin :

این افزونه عملکرد وب سایت شما را روی دستگاه تلفن همراه بهبود می بخشد و هم چنین داشتن یک نسخه بهینه شده موبایل از سایت شما باعث افزایش رتبه بندی ،ترافیک و موفقیت کلی شما می شود،راه های زیادی برای بهینه سازی سایت شما وجود دارد اما تاکنون استفاده از این افزونه بهترین راه ممکن است. افزونه Wptouch mobile Plugin تاکنون بیش از  ۲۰۰,۰۰۰ نصب فعال و موفق در مخزن وردپرس داشته است .

افزونه صفحه ساز المنتور Elementor

بهینه سازی تصاویر در وردپرس با افزونه wp smush pro

آموزش گام به گام ساخت ایمیل حرفه ای بوسیله Gmail و G Suite

افزونه تایید حساب کاربری با پیامک وردپرس | افزونه تایید موبایل وردپرس

دسته بندی ها

طراحی سایت با استفاده از تکنیک پارالاکس

بخش شصت و نهم-میانبرهای صفحه کلید

آموزش نصب وردپرس روی ویندوز کامپیوتر با استفاده از WAMP

معرفی افزونه Advanced Floating Content | نسخه فارسی افزونه ایجاد محتوای شناور در وردپرس

ویژگی های افزونه :

یکی از اصلی ترین ویژگی های این افزونه آسان بودن و مقرون به صرفه بودن آن است اما از دیگر ویژگی های این افزونه می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • نصب آسان
  • کارایی بالا
  • هوشمند بودن
  • بهینه سازی سایت در نسخه موبایل
  • قابلیت ویرایش قالب به صورت دستی
  • یکسان بودن قالب سایت اصلی با نسخه موبایل
  • دارای سئو برای نسخه موبایل
  • قابلیت استفاده از cache در نسخه موبایل
  • قابلیت تغییر آیکون ها پیش فرض
  • پشتیبانی از API Key و ضد جفنگ ها
  • پشتیبانی از زبان فارسی
  • قابلیت گذاشتن تبلیغات از Google Adsense و  AppStores
  • دارای عملکرد خودکار و هوشمند
  • وجود ۴ پوسته مختلف نسخه موبایل
  • وجود ۳ کامپوننت جهت گسترش کارایی و توسعه آن
  • و...

نصب و راه اندازی افزونه:

بعد از نصب و فعال سازی افزونه Wptouch mobile Plugin مانند تصویر زیر گزینه ای به نام Wptouch در پیشخوان وردپرس اضافه می شود بر روی آن کلیک کنید و وارد تنظیمات افزونه بشوید.

[caption id="attachment_18287" align="alignnone" width="199"]افزونه Wptouch Mobile Plugin Wptouch Mobile Plugin[/caption]

در ادامه تنظیمات را برای افزونه Wptouch mobile Plugin سفارشی سازی می کنیم.

General

WPtouch site title:در این قسمت عنوانی دلخواه برای نمایش نام سایت وارد نمایید.

Display WPtouch for mobile visitors:با فعال کردن این گزینه کاربری که با موبایل وارد سایت شود به صورت خودکار شناسایی می شود و نسخه موبایل به آن نمایش داده می شود.

LANDING PAGES:در این قسمت می توانید آدرس دلخواهی برای صفحه اصلی و پست های خود در نسخه موبایل تعریف کنید.

DESKTOP / MOBILE SWITCHING:در این قسمت قابلیت انتقال کاربر از نسخه موبایل  یه نسخه دسکتاپ فراهم می شود.

PAGE ZOOM:در این قسمت می توانید امکان زوم کردن در صفحه و متن را برای کارابران نسخه موبایل  فراهم کنید.

Device

یکی از امکاناتی که افزونه Wptouch Mobile plugin در اختیار کاربران قرار می دهد این است که می توانید انواع سیستم عامل های مختلف و اوناع دیوایس ها را برای نسخه موبایل در دسترس کنید.می توانید مانند تصویر زیر به منو Device  رفته و انواع دیوایس های های مختلف را برای نمایش در نسخه موبایل فعال و یا غیر فعال کنید.

[caption id="attachment_18286" align="aligncenter" width="1000"]انتخاب انواع دیوایس برای نسخه موبایل انتخاب انواع دیوایس برای نسخه موبایل[/caption]

Menu Setup

یکی دیگر از امکاناتی که افزونه Wptouch Mobile Plugin  در اختیار کاربران قرار می دهد این است که کاربران با استفاده از این افزونه می توانند یک منو سفارشی در نسخه موبایل ایجاد کنند

امیدوارم این مقاله برای شما دوستان مفید باشه.


                                                        سوالی دارید؟! در نظرات مشکل خودتون رو مطرح کنید