کامنت مارکتینگ چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

سلام به الو پشتیبان خوش آمدید.در این مقاله به معرفی کامنت مارکتینگ و تاثیر آن بر سئو می پردازیم.یکی از فعالیت های موثر در زمینه بهبود سئو وب سایت،بازاریابی دیدگاه یا همان کامنت مارکتینگ (Comment Marketing) است.

اهداف کامنت مارکتینگ چیست؟

به شکل معمول از کامنت مارکتینگ برای سه هدف استفاده می شود.

[caption id="attachment_12379" align="aligncenter" width="600"]کامنت مارکتینگ کامنت مارکتینگ[/caption]

کسب بک لینک از طریق کامنت گذاری

خیلی از افرادی که در حوزه سئو کامنت مارکتینگ را روشی برای کسب بک لینک رایگان و فعالیت در فروم ها و سایت های دیگر نگاه می کنند اما به تازگی گوگل ارزش و اعتبار بک لینک هایی از این دست را کاهش داده و اثر گذاری این تکنیک را کم کرده است.البته این کاهش اثر به معنی فراموش کردن این تکنیک نیست بلکه می بایست تلاش کنید مسیر بهتری را جایگزینش کنیم.

بهبود سئو سایت با پاسخ گویی به نظرات کاربران

علاوه بر کسب بک لینک رایگان میتواند برای بهبود وضعیت سئو سایت هم از نظرات کاربران استفاده کرد. گوگل اهمیت ویژه ی به فعالیت کاربران در سایت ها می دهند و وجود نظرات یکی از نشانه های رضایت کاربر از محتوای سایت ها است.

همینطور با افزایش تعداد دیدگاه ها عملا محتوای صفحه نیز بیشتر خواهد شد. با توجه به اینکه دیدگاه کاربران همراه با سوالات و اصطلاحات رایج در آن حوزه است شانس شما را برای کسب جایگاه در عبارات طولانی تر به شدت افزایش میدهد.

افزایش فروش با هدف گذاری در قسمت نظرات سایت

یکی دیگر از تکنیک های معمول در کامنت مارکتینگ افزایش فروش یا اعتماد سازی برای مشتریان است.وقتیکه یک کاربر وارد صفحه محصول شما میشود، با مطالعه نظرات کاربران از پشتیبانی خوب و کیفیت محصول شما مطمئن شده و رغبت بیشتری برای خرید از سایت خواهد داشت.

علت تاثیر کامنت مارکتینگ در سئو داخلی چیست ؟

[caption id="attachment_12380" align="aligncenter" width="539"]کامنت مارکتینگ کامنت مارکتینگ[/caption]

افزایش میزان رضایت کاربران از محتوای صفحات

یکی از معیارهای سئو و بهینه سازی سایت رضایت کاربران است . گوگل راه های زیادی برای بررسی و سنجش میزان رضایت کاربران از وب سایت ها دارد که همگی توسط الگوریتم رنک برین آنالیز می شوند.صفحاتی از وب سایت ها که دارای قسمت نظرات است و همینطور محتوایی ویژه و سوال برانگیز ارائه می دهند دارای زمان حضور بیشتری است.

افزایش کلمات موجود در صفحه و تقویت کلمه کلیدی

هر کاربر دارای ادبیاتی خاص است و هنگامی که در سایت شما اقدام به نظر دهی می کند با همان ادبیات خاص خود و کلمات مدنظر خود کامنت خود را ثبت می کند . همین گستردگی دایره ادبیاتی در سایت موجب افزایش میزان کلمات موجود در سایت و همچنین افزایش میزان عبارت مرتبط با کلمه کلیدی اصلی صفحه می شود.

این احتمال بسیار وجود دارد که سوالات کاربران در قسمت نظرات درج شده اند بعد ها توسط دیگر کاربران جستجو شود که موجب افزایش اعتبار شما و ارزشمند بودن صفحه شما در نزد گوگل خواهد شد.

بروزرسانی مستمر صفحه

توجه گوگل به محتوای ماندگار و ارزشمند بسیار بالا است . ارسال نظر توسط کاربران در سایت نشان دهنده  ارزشمندی محتوای شما است. همچنین وقتی که یک نظر توسط کاربر در سایت شما درج می شود باعث بروزرسانی محتوای سایت و اضافه شدن قسمتی به محتوای صفحه می شود . هردو عامل موجب افزایش مجبوبیت نزد گوگل و همچنین موجب بهبود جایگان در نتایج گوگل می شود.

تکنیک های کامنت مارکتینگ

تشویق کاربران به ارسال دیدگاه

کلا مشارکت کاربران وب سایت هایی با موضوعات تخصصی در سایت کم است. آنها کمتر ترجیح می دهند که نظرات خود را در سایت به اشتراک بگذارند . شما باید به آنها اعلام کنید که ارسال نظر توسط آنها برای شما بسیار ارزشمند است.بهترین روش استفاده از جملاتی برای تشویق کاربران برای ارسال نظر است . شما بهتر است که در بالای قسمت نظرات جمله ای جهت تشویق آنها برای درج نظر قرار دهید.

پاسخ دهی نظرات به صورت کامل و با هدف سئو

ساختن محتوای ارزشمند رمز موفقیت در سئو است اما بیشتر وقتها ما با کمبود متن یا موضوع مواجه میشویم، در نتیجه تعداد کلمات یک مقاله زیاد نمیشود. نظرات کاربران به ما کمک میکند که حواشی جذاب این موضوع را بهتر بشناسیم و در مورد آن توضیحات تکمیلی ارایه دهیم. یک دیدگاه میتواند مثل یک پاراگراف از متن بر سئو صفحه شما تاثیرگذار باشد. هرزمان دیدگاه جدیدی برای مقاله ثبت شد سعی کنید پاسخ شما طولانی و با هدف گذاری بر روی کلمات کلیدی هدف در صفحه باشد. با این کار شما حجم محتوای ارزشمند و نرخ استفاده از کلمات کلیدی را به بهترین شکل افزایش خواهید داد.

بخش بیست و ششم-عناصر کد کامپیوتر در HTML

معرفی تکنیک های سئو خطرناک کلاه سیاه

بخش بیست و پنجم-چیدمان HTML

معرفی تکنیک intrinsic برای طراحی سایت

بخش بیست و چهارم-عنصر head در html

الگوریتم Hilltop چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

بخش بیست و سوم-مسیرهای فایل HTML

بخش بیست و دوم- جاوا اسکریپت html

مهم ترین تکنیک های سئو داخلی سایت

خودتان شروع کننده نظر دهی باشد

بله خودتان شروع کننده باشید . محتوایی که نظرات در آنها درج نشده است شانس پایین تری را برای دریافت مشارکت از کاربران را خواهد داشت.وقتی که دیدید کسی نظری را در رابطه با محتوای شما ثبت نکرده است می توانید خودتان به عنون یک کاربر در بخش نظرات دیدگاهی را ثبت کنید . بله میتوانید سوالی در رابطه با موضوع را مطرح کنید .سپس میتوانید به عنوان مدیر وب سایت پاسخی جامع را به سوال طرح شده ارائه کنید .

از نظرات منفی استقبال کنید

هیچ محصول یا خدمتی نمیتواند بدون عیب و نقص باشد و به قطع شما هم مخالفین خواهید داشت که عملکرد شما را زیرسوال خواهند برد. به جرات میتوان گفت بهترین نوع نظرات در سایت شما نظرات منفی هستند!فکر کنید کاربری در صفحه همین مقاله کامنت مارکتینگ نوشته است "این مقاله مفید و کاربردی نیست" پاسخ شما در این شرایط باید بسیار محترم اما محکم باشد.

هنوز مشکل دارید؟!

در نظرات مشکل خودتون رو مطرح کنید

چرا کاربران یک سایت را ترک میکنند؟

سلام به الو پشتیبان خوش آمدید.در این مقاله به اینکه چرا کاربران یک سایت را ترک میکنند؟ خواهیم پرداخت.برای یک وب سایت مهم ترن مسئله بازدیدکننده است. به هر اندازه که شما سایت زیبا و پر محتوایی داشته باشید ولی کسی از سایت شما بازدید نکند یعنی شکست خورده است. چون همین کاربرها هستند که به مرور زمان باعث افزایش محبوبیت سایت شما و رشد سایت شما در نتایج جست و جو و در نتیجه افزایش درآمد سایت شما خواهند شد. ولی چیزهایی وجود دارد که اگر به آن توجه نکنید در مرور زمان تعداد زیادی از کاربرهای خود را از دست میدهید.

چرا کاربران یک سایت را ترک میکنند؟

صاحبین وب سایت ها به دنبال جذب کاربر بیشتر و حفظ آن ها به عنوان خواننده ی اصلی خود هستند. تبلیغات دو روش اصلی برای جذب بازدیدکننده سایت است و هدف نهایی هردو تبدیل کاربر به مشتری دائمی است. هنگامی که کاربر وارد سایت شما میشود باید هر دلیلی که باعث تغییر مسیر و خروج احتمالی او از سایت میشود را شناسایی و برطرف کنید.ما در ادامه به دلایلی که پاعث ترک کردن وب سایت ها توسط کاربران می شوند می پردازیم.

[caption id="attachment_12486" align="aligncenter" width="703"]چرا کاربران یک سایت را ترک میکنند؟ چرا کاربران یک سایت را ترک میکنند؟[/caption]

سرعت پایین بارگذاری سایت

با وجود اینترنت های پر سرعت باز هم سایت هایی هستند که سرعت پایینی دارند.بعضی وقتها این سرعت پایین باعث می شود که کاربران قبل از باز شدن کامل سایت دکمه Back را با عصبانیت بزنند و از منتظر ماندن بیشتر صرف نظر کنند. به یاد داشته باشید کاربران امروزی در اینترنت کم حوصله و بی صبر هستند. متاسفانه بعضی از سایت ها را از لحاظ سرعت که تست می کنیم می بینم که چقدر سرعت پایینی دارند. از طرفی این مورد یکی از مهم ترین مواردی است که باید در سئو سایت رعایت کنید

[caption id="attachment_12494" align="aligncenter" width="481"]چرا کاربران یک سایت را ترک میکنند؟ چرا کاربران یک سایت را ترک میکنند؟[/caption]

مناسب نبودن طراحی سایت در موبایل

با افزایش استفاده از گوشی های هوشمند و در دسترس بودن آنها و استفاده ی همگانی از آن ها،نرخ کاربرانی که با تلفن همراه وارد سایت ها میشوند هر روز در حال افزایش است و این عدد در بعضی سایت ها نزدیک به ۸۰ درصد کاربران را تشکیل میدهد.این کاربران برای دسترسی آسان و صحیح به اطلاعات صفحه،نیازمند نمایش مناسب در موبایل و تبلت یا اصطلاحا طراحی سایت ریسپانسیو هستند.اگر سایت شما هنوز استاندارهای ریسپانسیو را در خود ندارند ممکن است درصد بالایی از کاربران بلافاصله پس از ورود به آن مجبور به خروج از سایت شوند که این اتفاق میتواند تاثیر منفی زیادی بر سئو سایت شما نیز داشته باشد.بنابراین استانداردهای ریسپانسیو حتما باید رعایت شود.

[caption id="attachment_12489" align="aligncenter" width="597"]چرا کاربران یک سایت را ترک میکنند؟ چرا کاربران یک سایت را ترک میکنند؟[/caption]

استفاده پیش از حد از پاپ آپ

همیشه تبلیغاتی که به صورت پاپ آپ در سایت ها وجود داشته اند برای کاربران و بازدیدکنندگان سایت آزاردهنده بوده است. با این حال بسیاری از سایت ها هستند که از این راه آزار دهنده برای ارائه پیشنهادات خود به کاربرانشان استفاده می کنند. پاپ آپ ها دو نوع اند. یک نوع به شکل باز شدن یک صفحه مجزاست و نوع دیگر به صورت لایت باکس است. خیلی از سایت ها را دیده ام که صفحه فرود خود را که منظور همان پیشنهاد ویژه و رایگان است را به صورت لایت باکس به بازدیدکنندگانشان نمایش می دهند. من این کار را نهی نمی کنم ولی متاسفانه بعضی از سایت ها در همان لحظه ورود به سایت لایت باکسشان باز می شود که اصلا کار درستی نیست! پیشنهاد من این است که اگر از این نوع پاپ آپ می خواهید برای ارائه پیشنهاد ویژه ای استفاده کنید حداقل بعد از ۲۰ ثانیه و برای هر آیپی در روز یک بار نمایش دهید.

بخش بیست و هفتم-اشیاء HTML

آموزش تکنیک های سئو ویدئو

بخش بیست و هشتم-نماد های HTML

اشتباهات رایج در طراحی صفحه تماس با ما

بخش بیست و نهم-کد گذاری HTML (مجموعه کارکتر)

نرخ کلیک یا CTR چیست؟و چگونه آن را افزایش دهیم؟

بخش سی-رمزگذاری URL در html

بخش سی و یکم-HTML و XHTML 

اشتباهات رایج طراحی سایت کدامند؟

[caption id="attachment_12487" align="aligncenter" width="620"]چرا کاربران یک سایت را ترک میکنند؟ چرا کاربران یک سایت را ترک میکنند؟[/caption]

استفاده از تکنولوژی های قدیمی

خیلی وقت است که استفاده از Flash Player در طراحی وب سایت منسوخ شده است، در صورتیکه تا همین چند سال پیش بعنوان یکی از تکنولوژی های پرطرفدار طراحی سایت محسوب میشد. اما هنوز سایت هایی وجود دارند که بخش هایی از محتوا یا المان های آنها با استفاده از فلش در سایت نمایش داده میشوند. این تکنولوژی هم اکنون در بسیاری مرورگرها غیرفعال شده و برای استفاده از آن نیاز به اجازه مستقیم کاربر است. همچنین حجم صفحاتی از این دست بسیار بالا بوده و زمان بسیاری برای نمایش محتوا به کاربر نیاز دارند.

پخش ویدئوها و آهنگ های خودکار

زمانی که کاربر صفحه سایت را باز می کند و ناخودآگاه ویدئو و آهنگی با صدا پخش می شود،اولین واکنش کاربران در این موارد بستن صفحه در سریعترین زمان ممکن است و این به معنی از دست رفتن یک مشتری بالقوه است.همچنین بسیاری از کاربران از طریق تلفنن همراه خود وارد سایت ها میشوند و عموما با سرعت پایین یا حجم محدود وارد سایت شما میشوند. زمانیکه متوجه شوند به دلیل وجود ویدیو یا آهنگ صفحه شما سنگین است ممکن است ترجیح دهند محتوای مورد نظر خود را در صفحه ای دیگر جستجو کنند و این یعنی شکست در سایت.

ثبت نام اجباری

برخی از سایت ها هستند که به زور می خواهند بازدیدکننده را به یکی از کاربران سایت خود تبدیل کنند. این کار در دنیای امروزی شدنی نیست. سایت هایی هستند در همه جای سایت خود مثل مقالات پادکست ها و ویدیو ها ثبت نام اجباری گذاشته اند. می خواهم بدانم آیا مدیران این سایت ها سایتشان را با پادگان سربازی اشتباه گرفته اند؟ کاری نکنید که در گام ابتدایی کاربر احتمالی خود را از دست بدهید. بسیاری از افراد هستند که مدت زمان بیشتری طول می کشد تا به سایتی اعتماد کنند. پس سعی کنید فقط و فقط از طریق صفحات فرود سایت خود برای دریافت اطلاعات بازدیدکنندگانتان اقدام کنید.

هنوز مشکل دارید؟!

در نظرات مشکل خودتون رو مطرح کنید

هک رشد Growth Hacking چیست؟

سلام به الو پشتیبان خوش آمدید.در این مقاله به معرفی هک رشد Growth Hacking خواهیم پرداخت.هک رشد Growth Hacking یک اصطلاح چتر برای استراتژیهایی است که منحصرا بر رشد قرار دارند. معمولا در رابطه با شروع کارهای اولیه که برای کوتاه مدت در بودجه های کوچک نیاز به رشد عظیم دارند، استفاده می شود

هک رشد Growth Hacking چیست؟

هک رشد (همچنین به عنوان بازاریابی رشد شناخته می شود) استفاده از تاکتیک های بازاریابی منابع و مقرون به صرفه برای کمک به رشد و نگهداری پایه کاربر فعال، فروش محصولات و افزایش بهره وری است. فکر کردن به "هک کردن" از لحاظ هک های زندگی - آن کلید های میانبر کوچک که زندگی شما را ساده تر می کنند، به جای بیت های تند و زننده که باعث خراب شدن کامپیوتر شما می شود.

اغلب با شروع کار و کسب و کارهای کوچک ارتباط دارد، به عنوان مثال سازمان هایی که پول زیادی برای خرج کردن ندارند، اما به سرعت نیاز دارند. با این حال، این یک مفهوم قابل مقیاس قابل اجرا برای هر کسب و کار آنلاین است که علاقمند به حفظ رشد و حفظ یک پایگاه کاربر فعال است.

[caption id="attachment_12654" align="aligncenter" width="621"]هک رشد Growth Hacking هک رشد Growth Hacking[/caption]

یک هکر رشد کیست؟

هکر رشدی، کسی است که از استراتژی خلاقانه و کم هزینه برای کمک به کسب و کار به منظور کسب و حفظ مشتریان استفاده می کند. گاهی اوقات رشد هکرها نیز بازاریابان رشد نامیده می شود، اما هکرهای رشد به سادگی بازاریاب نیستند. هر کسی که در یک محصول یا خدمات دخیل است، از جمله مدیران و مهندسان محصولات، می تواند یک هکر رشد باشد.

ویژگی های یک هکر رشد

  • هکرها رشد تنها به استراتژی های مرتبط با رشد کسب و کار تمرکز می کنند.
  • آنها فرضیه ها، اولویت بندی و آزمایش استراتژی های نوآورانه رشد را آزمایش می کنند.
  • آنها تجزیه و تحلیل و تست برای دیدن آنچه که کار می کند.
  • هکرهای رشد ایده آل می دانند که چگونه اولویت های رشد را تعیین می کنند، کانال های کسب مشتری را تعیین می کنند، موفقیت را اندازه گیری می کنند و رشد می کنند.

 هک رشد Growth Hacking چگونه کار می کند؟

بنابراین، چگونه هک رشد کار می کند؟ برای هر شرکت، در مورد فهمیدن اینکه چرا رشد میکنید، و به دنبال راهی برای رسیدن به این هدف هستید.بسیاری از مبتدیان از "قلب دزدان دریایی" دیو مک کلور به عنوان دستور العمل رشد استفاده می کنند. اینها کسب، فعال سازی، نگهداری، ارجاع و درآمد (AARRR) هستند. دیگران شامل افزایش آگاهی به عنوان یک بخش اصلی از هک رشد است. در هر صورت، نقطه شروع کسب و کار ترافیک و بازدید کنندگان، تبدیل کاربران به کاربران و حفظ آن کاربران به عنوان مشتریان خوشحال است.

[caption id="attachment_12656" align="aligncenter" width="664"]هک رشد Growth Hacking هک رشد Growth Hacking[/caption]

چگونگی شروع هک رشد Growth Hacking

در اینجا این است که چگونه یک شرکت میتواند با هک رشد شروع به کار کند. اول از همه، محصول و تست خود را ایجاد کنید تا مطمئن شوید که مردم آن را می خواهند و مایل به پرداخت آن هستند. این به شما کمک می کند تا اطلاعات را جمع آوری کنید تا شخصیت های خریدار اصلی خود را درک کنید و می توانید تاکتیک های بازاریابی را مطابق با هدف قرار دهید.

به روز رسانی محصول خود را در فواصل منظم، و ادامه بازخورد مشتری، بنابراین شما همیشه می دانید اگر شما در مسیر درست هستند. در عین حال، محصول خود را به بازار عرضه کنید تا رشد پایدار را تقویت کند و موفقیت این نتایج را پیگیری کند. تست A / B و سایر تکنیک های بهینه سازی تبدیل برای هک کردن رشد موثر هستند.

۷ راه افزایش ترافیک و فروش با بازاریابی محتوا

بخش سی و ششم-معرفی HTML5

بهترین روش های طراحی فرم جستجو

بخش سی و پنجم-ویژگی های ورودی HTML

طراحی سایت ریسپانسیو چیست؟

بخش سی و چهارم-انواع ورودی های HTML

بخش سی و سوم-عناصر فرم HTML

الگوریتم رنک برین rank brain گوگل چیست؟

بخش سی و دوم-فرم های HTML

تکنیک های هک رشد

اکثر استراتژی های هک سازی رشد به سه حوزه اصلی تقسیم می شوند:

  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی محصول
  • تبلیغات

با توجه به تاکتیک هایی که استفاده می شود، بازاریابی محتوا می تواند یک روش ارزان قیمت باشد برای کسب اطلاعات در مورد محصول شما. فعالیت های بازاریابی محتوای معمول عبارتند از:

  • شروع یک وبلاگ و ایجاد محتوای با ارزش و قابل اشتراک گذاری
  • وبلاگ نویسی مهمان
  • ایجاد محتوای رسانه های اجتماعی
  • نوشتن کتاب های الکترونیکی و مقالات سفید
  • پادکست
  •  انجام وبینارها
  • مسابقات در حال اجرا و خرید و فروش
  • دریافت وبلاگ نویسان برای بررسی محصول شما
  • پیوستن به انجمن ها، گروه ها و Subreddits
  • بازاریابی نفوذگر
  • با استفاده از بازاریابی ایمیل برای ایجاد یک ارتباط قوی تر با کاربران
  • بهبود دید در محتوای با جستجوگرها
  • گرفتن اطلاعات در بازارها و سایت های مربوطه، مانند Product Hunt

مثال های هک رشد

برخی از نمونه های مشهور مبارزات موفقیت آمیز رشد هک عبارتند از:

  • Dropbox، که کاربران موجود را برای دعوت از موارد جدید با ذخیره سازی اضافی پاداش می دهد
  • هاتمیل، که یک خط را به هر ایمیل خروجی اضافه کرد و مردم را تشویق کرد تا برای حساب جدید ثبت نام کنند
  • AirBnB، که از Craigslist برای پیدا کردن و بازار برای افرادی که به دنبال اقامت مقرون به صرفه هستند استفاده کرد


هنوز مشکل دارید؟!

در نظرات مشکل خودتون رو مطرح کنید

۷ راز برای یافتن بهترین کلمات کلیدی

سلام به الو پشتیبان خوش آمدید.در این مقاله به رازهای برای یافتن بهترین کلمات کلیدی می پردازیم.آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی همواره توصیه می شود. جستجوی کلمات کلیدی عضو جدایی ناپذیر هر استراتژی سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو است و برای این کار، نیازی به صرف هزینه ی زیادی نیست.

مسئله مهم برای بازاریابان، صاحبان وبسایت ها و سازندگان محتوا این است که جستجو برای کلمات کلیدی زمان زیادی می برد. اما این چیزی است که در میان صاحبان کسب و کار های کوچک و متوسط هم گسترش یافته است همانطور که داشتن یک وبسایت کاملا بهینه سازی شده در راه اندازی یک شرکت آنلاین ضرورت دارد.

۷ راز برای یافتن بهترین کلمات کلیدی

[caption id="attachment_12805" align="aligncenter" width="761"] یافتن بهترین کلمات کلیدی[/caption]

کلمات کلیدی طولانی (Long-Tail Keywords)

کلمات کلیدی طولانی معمولا عبارات ۳ تا ۵ کلمه ای هستند. این کلمات کلیدی مناسب بهینه سازی سایت ها هستند زیرا به هدف جستجوی افراد در چرخه خرید نزدیک تر هستند. به همین خاطر حتی اگر حجم جستجوی کمتری دارند اما ترافیک هدفمندی را به سمت سایت جذب می کنند و بااینکه نسبت به کلمات کلیدی کوتاه رقابت پذیری کمتری دارند اما بهتر می توان از آنها برای رتبه بندی استفاده کرد و این یعنی ارسال ترافیک بیشتر به سمت سایت..

اندیس گذاری کلمات معنایی (LSI)

راز پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی برای سئو استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با کلمات کلیدی اصلی است. LSI بسیار کارایی دارند. زیرا موتورهای جستجو بسیار هوشمند شده اند. به عنوان اگر متن شما در مورد خودرو است موتور جستجو انتظار دارد کلمات دیگری مانند مدل، قطعات ماشین، ساختن را در متن شما ببیند. هر چه تعداد این کلمات در متن بیشتر باشد محتوای شما از اعتبار بیشتری برخوردار بوده و مرتبط بودن آن بیشتر درک می شود. به همین شیوه می توانید به رتبه بندی بالاتری دست پیدا کنید.

به روند کار توجه کنید

روندها به شما نشان می دهد چه جستجویی مشهور است. اگر هر کدام از این کوئری ها یا عناوین معروف به حوزه کاری شما مرتبط است در صورتی که بتوانید این عناوین را بیابید می توانید به ترافیک زیادی دست پیدا کنید.

بخش سی و هفتم-پشتیبانی HTML5

بخش سی و هشتم-عناصر جدید HTML5

سئو منفی چیست؟

بخش سی و نهم-عناصر معنایی HTML5

تاریخچه وردپرس: نگاهی به CMS مورد علاقه در جهان

افزونه AffiliateWP وردپرس | افزونه همکاری در فروش و بازاریابی وردپرس نسخه فارسی

بخش چهل-مهاجرت HTML5

۴ مرحله برای ساخت یک استراتژی موفق سئو

حل مشکل مصرف بالای cpu در سایتهای وردپرسی

کلمات کلیدی موقعیتی

اضافه کردن نام کشور، منطقه و یا شهر به کلمات کلیدی اصلی شما را از بقیه متمایز می کند و در نتایج جستجوی محلی در رتبه بالاتر قرار می دهد.اگر شما دارای موقعیت فیزیکی کسب و کار هستید کلمات کلیدی موقعیتی به کارتان می آید. موقعیت مکانی شما در گوگل مپ نمایش داده می شود و مشتریان ترغیب به خرید از شما چه به صورت آنلاین و چه به صورت آفلاین می شوند.
شما می توانید به جای کلمات کلیدی موقعیتی به صورت سرمایه گذاری در علاقه مندی های بازار هدف به خرید محلی، ارسال سریع تر و یا ملاقات ها ی رو در رو عمل کنید.


 کلمات کلیدی را بر اساس منافع فروش اولویت بندی کنید

بهترین کلمات کلیدی آن است که منجر به فروش شود. به همین خاطر یکی از رازهای پیدا کردن کلمات کلیدی مربوط به وب سایت تاثیری است که آنها بر فروش می گذارند.

وب سایت رقبای شما

رقبای شما نیز در حال تلاش برای دست یافتن به مشتری های جدید هستند به همین خاطر می توانید از وب سایت آنها به عنوان منبع بهترین کلمات کلیدی استفاده کنید. به محتوا و بلاگ آنها نگاهی بیاندازید و عناوین و توضیحات متای آنها را برای یافتن کلمات کلیدی بررسی کنید. از ابزار SEMRush می توانید برای ملاحظه کلمات کلیدی رقیب خود که برای آن رتبه به دست آورده است استفاده کنید. با مشاهده کلمات کلیدی رقیب می توانید به استراتژی محتوای آنها دست یابید و نگرش مشتری ها راجع به کسب و کارهای آن را دریابید.

رقابت را بررسی کنید.

کسب و کارهای خطر پذیر از همان ابتدا به دنبال کلمات کلیدی رقابتی هستند اما کسب و کارهای محافظه کار ترجیح می دهند از کلمات کلیدی کم رقابت استفاده کنند و در طی زمان موفقیت خود را بسازند.

هنوز مشکل دارید؟!

در نظرات مشکل خودتون رو مطرح کنید

دستگاه ذخیره شماره موبایل مشتری

دستگاه ذخیره شماره موبایل مشتری

لوکس ، ساده ! اما قدرتمند

برای اولین بار در ایران ، توسط سامانه مدیر پیامک اولین دستگاه ذخیره شماره موبایل مشتری با قابلیت ارسال آنی پیامک خوش آمد به گوشی موبایل مشتری بصورت انحصاری تولید و عرضه گردید.
بهترین راهکار برای جذب و ارتباط با مشتریان قبلی داشتن شماره موبایل آنهاست. دستگاه ذخیره شماره موبایل مشتری شبیه به دستگاه POS (کارتخوان) می باشد که روی آن صفحه کلید و مانیتور دارد و هر مشتری میتواند شماره موبایل خود را در آن وارد کند و همان لحظه بصورت آنی شماره موبایل مشتری در دفترچه تلفن پنل پیامکی شما ثبت می گردد و همچنین یک پیامک خوش آمد گویی که میتواند شامل اطلاعات تماس و شبکه های اجتماعی شما باشد به موبایل مشتری پیامک می شود. شما میتوانید رفته رفته تمام شماره موبایل مشتریان قبلی خود را جمع آوری کرده و برای فروش بیشتر به آنها پیامک انبوه ارسال نمایید تا آنها را از اجناس جدید یا فروش های ویژه مطلع نمایید. دستگاه ثبت شماره موبایل مشتری می تواند یک بازاریاب تاثیر گذار در کسب و کار شما باشد.
شما هم امروز به جمع کسب و کارهای موفقی بپیوندید. راز فروش موفق بسیاری از برند های مشهور و محبوب ارسال پیامک های تبلیغاتی به مشتریان قبلی خود می باشد. امروزه ارسال پیامک هدفمند تبلیغاتی تاثیر مستقیمی روی فروش شما دارد.


کـسب و کـار شـمـا را سکه میکنیم!!

با استفاده از دستگاه ثبت شماره تلفن می توانید شماره موبایل مشتریان خود را به روش محترمانه ای جمع آوری کنید. برای آنها پیامک بفرستید (پیامک های خوش آمدگویی ، تبریک تولد ، نظرسنجی و ... حتی به افرادی که تبلیغات را مسدود کرده اند نیز ارسال می شود.


  • کـافـی شـاپ

  • رسـتـوران و فـسـت فـود

  • آژانـس هـواپـیـمـایی و گـردشـگـری

  • مدرسـه و آمـوزشـگـاه

  • هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره‌ای

  • سایر کسب و کارها



دستگاه ثبت شماره مشتری

هزینه جذب یک مشتری جدید ، ۵ برابر حفظ مشتری قدیمی است ، پس باید در حفظ مشتریانمان تمام تلاش خود را داشته باشیم .

با استفاده از دستگاه دایرکت و پنل اس ام اس ساده اما قدرتمند می توانید ، اطلاعات مخاطبان یا مشتریان یا بازار هدف خود را دریافت و ذخیره کنید.

قطعا برای شما پیش آمده است که از جایی خرید کنید و در انتهای خرید از شما شماره موبایل درخواست شود که فروشگاه بتواند شما را از رسیدن کالای جدید مطلع نماید.

برخی از فروشندگان معمولا در دریافت شماره موبایل از مشتریانشان تردید دارند و نمی توانند از آنها شماره موبایل بگیرند، یا برخی از مشتریان از دادن شماره موبایل به فروشندگان تردید دارند و تلفن همراهشان را به صورت صحیح به فروشندگان نمی دهند. شاید مساعل اجتماعی نیز در این موضوع دخیل می باشد و از ید بسیاری از افراد کار درستی نیست که از کسی شماره موبایل دریافت شود، اما این دستگاه کمک میکند که در عین سادگی و بسیار با پرستیژ کاری بالا و بسیار حرفه ای و محترمانه شماره موبایل مشتری خود را دریافت نمایید یا از ایشان دعوت نماییند که شماره همراه خود را در دستگاه وارند نمایند.

با استفاده از دستگاه ثبت شماره تلفن مشتریان مشتریان با اطمینان به اینکه تلفن همراهشان در محلی امن نگهداری می شود ، تلفن همراه خود را در دستگاه ثبت می کنند و فروشندگان هم اطمینان خواهند داشت که اطلاعاتی که در دستگاه ثبت شده است بسیار با ارزش است و در جای امنی ثبت و ضبط می شود. حتی اینکار باعث می شود که اگر صاحب فروشگاه فروشندگانی دارد و نمیخواهد که شماره مشتریان در اختیار فرونشدگان قرار بگیرد این دستگاه بسیار امن کار خود را انجام میدهد و هرگونه دستسی افراد غیر به شماره مشتریان را غیر ممکن می سازد.

دستگاه ذخیره شماره موبایل مشتریان در یک نگاه



ظاهرا زیبا ، جذاب و کوچک برای جلب نظر مشتری و ایجاد حس کنجکاوی در مشتری

قابل استفاده تمام مراکز ، با استفاده از اینترنت و اتصال به منبع برق یا شارژر موبایل یا پاور بانک

ذخیره شماره مشترک در پنل پیامکی ، مشاهده و مدیریت مشترکین به صورت کاملا آسان

ارسال پیام خوش آمد به مشتری به صورت پیامک و پیامک صوتی به صورت آنی پس از عضویت

قابل نصب و استفاده به دو صورت رومیزی و دیواری


ظاهر زیبا و بدون نیاز به هدایت توسط اپراتور ها

صفحه نمایش فارسی

قابل استفاده با اینترنت کم سرعت

عدم محدودیت استفاده در مشاغل و قابل استفاده از کلیه شغل ها و اصناف

______ نحوه عملکرد دستگاه ______


دستگاه ثبت شماره موبایل مشتری با ساختار هوشمند و آنلاین شماره موبایل ثبت شده توسط مشتری را به واسطه ارتباط اینترنتی با پنل اس ام اس شما در دفترچه تلفن پنل ثبت می کند، بدون نصب نرم افزار جانبی، در پنل شخصی که با مشخصات خودتان در اختیار تان گذاشته خواهد شد شماره موبایل مشتری ذخیره و یک پیامک یا پیامک صوتی بدون صرف زمان به مشترک ثبت کننده شماره ارسال می نماید، محتوای پیامک ارسالی از سوی شما قابل تنظیم است، همچنین از شماره های ذخیره شده در پنل پیامک خودتان می توانید جهت ارتباط های بعدی بهره مند شوید .


کاربرد و مزایا دستگاه ذخیره و ارسال پیامک به شماره موبایل مشتریان

کلیه فروشگاه ها ، شرکت ها و صاحبان تجارت و یا هرکسی که در جایگاهی است که نیازمند داشتن شماره موبایل مخاطبان است
و می خواهد شماره موبایل آنها را با رضایتشان به دست آورد ، می تواند از دستگاه ثبت شماره موبایل مشتریان استفاده نماید .
با استفاده از این دستگاه و نرم افزار حرفه ای نصب شده بر روی آن، می توانید شماره موبایل مخاطبان را از آنها دریافت نموده
و در دفترچه تلفن سامانه پیام کوتاه خود ذخیره نمایید تا در هر زمان که برای اطلاع رسانی و ارسال پیامک تبلیغاتی به مشتریان
به آنها نیاز داشتید از طریق ورود به پنل پیامک بخش دفترچه تلفن، به آنها دسترسی داشته باشید .


دستگاه ذخیره شماره موبایل مشتری


برای اولین بار در ایران ، توسط سامانه مدیر پیامک اولین ثبت شماره موبایل مشتریان در پنل اس ام اس با قابلیت ارسال آنی پیامک خوش آمد به گوشی موبایل مشتری بصورت انحصاری تولید و عرضه گردید.
بهترین راهکار برای جذب و ارتباط با مشتریان قبلی داشتن شماره موبایل آنهاست. دستگاه ذخیره شماره موبایل مشتری شبیه به دستگاه POS (کارتخوان) می باشد که روی آن صفحه کلید و مانیتور دارد و هر مشتری میتواند شماره موبایل خود را در آن وارد کند و همان لحظه بصورت آنی شماره موبایل مشتری در دفترچه تلفن پنل پیامکی شما ثبت می گردد و همچنین یک پیامک خوش آمد گویی که میتواند شامل اطلاعات تماس و شبکه های اجتماعی شما باشد به موبایل مشتری پیامک می شود. شما میتوانید رفته رفته تمام شماره موبایل مشتریان قبلی خود را جمع آوری کرده و برای فروش بیشتر به آنها پیامک انبوه ارسال نمایید تا آنها را از اجناس جدید یا فروش های ویژه مطلع نمایید. دستگاه کی پد ثبت شماره موبایل مشتری می تواند یک بازاریاب تاثیر گذار در کسب و کار شما باشد.
شما هم امروز به جمع کسب و کارهای موفقی بپیوندید. راز فروش موفق بسیاری از برند های مشهور و محبوب ارسال پیامک های تبلیغاتی به مشتریان قبلی خود می باشد. امروزه ارسال پیامک هدفمند تبلیغاتی تاثیر مستقیمی روی فروش شما دارد.


کـسب و کـار شـمـا را سکه میکنیم!!

با استفاده از دستگاه کی پد اس ام اس می توانید شماره موبایل مشتریان خود را به روش محترمانه ای جمع آوری کنید. برای آنها پیامک بفرستید (پیامک های خوش آمدگویی ، تبریک تولد ، نظرسنجی و ... حتی به افرادی که تبلیغات را مسدود کرده اند نیز ارسال می شود.


کـافـی شـاپ


رسـتـوران و فـسـت فـود


آژانـس هـواپـیـمـایی و گـردشـگـری


مدرسـه و آمـوزشـگـاه


هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره‌ای


سایر کسب و کارها



دستگاه ثبت شماره موبایل مشتری

هزینه جذب یک مشتری جدید ، ۵ برابر حفظ مشتری قدیمی است ، پس باید در حفظ مشتریانمان تمام تلاش خود را داشته باشیم .

با استفاده از دستگاه کی پد پیامک و پنل اس ام اس ساده اما قدرتمند می توانید ، اطلاعات مخاطبان یا مشتریان یا بازار هدف خود را دریافت و ذخیره کنید.

قطعا برای شما پیش آمده است که از جایی خرید کنید و در انتهای خرید از شما شماره موبایل درخواست شود که فروشگاه بتواند شما را از رسیدن کالای جدید مطلع نماید.

برخی از فروشندگان معمولا در دریافت شماره موبایل از مشتریانشان تردید دارند و نمی توانند از آنها شماره موبایل بگیرند، یا برخی از مشتریان از دادن شماره موبایل به فروشندگان تردید دارند و تلفن همراهشان را به صورت صحیح به فروشندگان نمی دهند. شاید مساعل اجتماعی نیز در این موضوع دخیل می باشد و از ید بسیاری از افراد کار درستی نیست که از کسی شماره موبایل دریافت شود، اما دستگاه ثبت و ذخیره شماره موبایل مشتریان کمک میکند که در عین سادگی و بسیار با پرستیژ کاری بالا و بسیار حرفه ای و محترمانه شماره موبایل مشتری خود را دریافت نمایید یا از ایشان دعوت نماییند که شماره همراه خود را در دستگاه وارند نمایند.

با استفاده از این دستگاه مشتریان با اطمینان به اینکه تلفن همراهشان در محلی امن نگهداری می شود ، تلفن همراه خود را در دستگاه ثبت می کنند و فروشندگان هم اطمینان خواهند داشت که اطلاعاتی که در دستگاه ثبت شده است بسیار با ارزش است و در جای امنی ثبت و ضبط می شود. حتی اینکار باعث می شود که اگر صاحب فروشگاه فروشندگانی دارد و نمیخواهد که شماره مشتریان در اختیار فرونشدگان قرار بگیرد این دستگاه بسیار امن کار خود را انجام میدهد و هرگونه دستسی افراد غیر به شماره مشتریان را غیر ممکن می سازد.

دستگاه ذخیره شماره موبایل مشتریان در یک نگاه



ظاهرا زیبا ، جذاب و کوچک برای جلب نظر مشتری و ایجاد حس کنجکاوی در مشتری

قابل استفاده تمام مراکز ، با استفاده از اینترنت و اتصال به منبع برق یا شارژر موبایل یا پاور بانک

ذخیره شماره مشترک در پنل پیامکی ، مشاهده و مدیریت مشترکین به صورت کاملا آسان دستگاه اس ام اس کی پد

ارسال پیام خوش آمد به مشتری به صورت پیامک و پیامک صوتی به صورت آنی پس از عضویت

قابل نصب و استفاده به دو صورت رومیزی و دیواری


ظاهر زیبا و بدون نیاز به هدایت توسط اپراتور ها

صفحه نمایش فارسی

قابل استفاده با اینترنت کم سرعت

عدم محدودیت استفاده در مشاغل و قابل استفاده از کلیه شغل ها و اصناف

______ نحوه عملکرد دستگاه ______


دستگاه ثبت و ذخیره شماره مشتری با ساختار هوشمند و آنلاین شماره موبایل ثبت شده توسط مشتری را به واسطه ارتباط اینترنتی با پنل اس ام اس شما در دفترچه تلفن پنل ثبت می کند، بدون نصب نرم افزار جانبی، در پنل شخصی که با مشخصات خودتان در اختیار تان گذاشته خواهد شد شماره موبایل مشتری ذخیره و یک پیامک یا پیامک صوتی بدون صرف زمان به مشترک ثبت کننده شماره ارسال می نماید، محتوای پیامک ارسالی از سوی شما قابل تنظیم است، همچنین از شماره های ذخیره شده در پنل پیامک خودتان می توانید جهت ارتباط های بعدی بهره مند شوید .


کاربرد و مزایا دستگاه ذخیره ساز شماره مشتری و ارسال پیامک به شماره موبایل مشتریان

کلیه فروشگاه ها ، شرکت ها و صاحبان تجارت و یا هرکسی که در جایگاهی است که نیازمند داشتن شماره موبایل مخاطبان است
و می خواهد شماره موبایل آنها را با رضایتشان به دست آورد ، می تواند از این دستگاه استفاده نماید .
با استفاده از این دستگاه و نرم افزار حرفه ای نصب شده بر روی آن، می توانید شماره موبایل مخاطبان را از آنها دریافت نموده
و در دفترچه تلفن سامانه پیام کوتاه خود ذخیره نمایید تا در هر زمان که برای اطلاع رسانی و ارسال پیامک تبلیغاتی به مشتریان
به آنها نیاز داشتید از طریق ورود به پنل پیامک بخش دفترچه تلفن، به آنها دسترسی داشته باشید .


برای اولین بار در ایران ، توسط سامانه مدیر پیامک اولین خرید دستگاه ثبت شماره مشتری با قابلیت ارسال آنی پیامک خوش آمد به گوشی موبایل مشتری بصورت انحصاری تولید و عرضه گردید.
بهترین راهکار برای جذب و ارتباط با مشتریان قبلی داشتن شماره موبایل آنهاست. دستگاه ذخیره شماره موبایل مشتری شبیه به دستگاه POS (کارتخوان) می باشد که روی آن صفحه کلید و مانیتور دارد و هر مشتری میتواند شماره موبایل خود را در آن وارد کند و همان لحظه بصورت آنی شماره موبایل مشتری در دفترچه تلفن پنل پیامکی شما ثبت می گردد و همچنین یک پیامک خوش آمد گویی که میتواند شامل اطلاعات تماس و شبکه های اجتماعی شما باشد به موبایل مشتری پیامک می شود. شما میتوانید رفته رفته تمام شماره موبایل مشتریان قبلی خود را جمع آوری کرده و برای فروش بیشتر به آنها پیامک انبوه ارسال نمایید تا آنها را از اجناس جدید یا فروش های ویژه مطلع نمایید. دستگاه ذخیره تلفن مشتریان می تواند یک بازاریاب تاثیر گذار در کسب و کار شما باشد.
شما هم امروز به جمع کسب و کارهای موفقی بپیوندید. راز فروش موفق بسیاری از برند های مشهور و محبوب ارسال پیامک های تبلیغاتی به مشتریان قبلی خود می باشد. امروزه ارسال پیامک هدفمند تبلیغاتی تاثیر مستقیمی روی فروش شما دارد.


کـسب و کـار شـمـا را سکه میکنیم!!

با استفاده از دستگاه ذخیره شماره موبایل مشتری می توانید شماره موبایل مشتریان خود را به روش محترمانه ای جمع آوری کنید. برای آنها پیامک بفرستید (پیامک های خوش آمدگویی ، تبریک تولد ، نظرسنجی و ... حتی به افرادی که تبلیغات را مسدود کرده اند نیز ارسال می شود. قیمت دستگاه keypad


کـافـی شـاپ


رسـتـوران و فـسـت فـود


آژانـس هـواپـیـمـایی و گـردشـگـری


مدرسـه و آمـوزشـگـاه


هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره‌ای


سایر کسب و کارها



دستگاه ثبت شماره موبایل مشتری

هزینه جذب یک مشتری جدید ، ۵ برابر حفظ مشتری قدیمی است ، پس باید در حفظ مشتریانمان تمام تلاش خود را داشته باشیم .

با استفاده از نرم افزار ثبت شماره مشتری و پنل اس ام اس ساده اما قدرتمند می توانید ، اطلاعات مخاطبان یا مشتریان یا بازار هدف خود را دریافت و ذخیره کنید.

قطعا برای شما پیش آمده است که از جایی خرید کنید و در انتهای خرید از شما شماره موبایل درخواست شود که فروشگاه بتواند شما را از رسیدن کالای جدید مطلع نماید.

برخی از فروشندگان معمولا در دریافت شماره موبایل از مشتریانشان تردید دارند و نمی توانند از آنها شماره موبایل بگیرند، یا برخی از مشتریان از دادن شماره موبایل به فروشندگان تردید دارند و تلفن همراهشان را به صورت صحیح به فروشندگان نمی دهند. شاید مساعل اجتماعی نیز در این موضوع دخیل می باشد و از ید بسیاری از افراد کار درستی نیست که از کسی شماره موبایل دریافت شود، اما این دستگاه کمک میکند که در عین سادگی و بسیار با پرستیژ کاری بالا و بسیار حرفه ای و محترمانه شماره موبایل مشتری خود را دریافت نمایید یا از ایشان دعوت نماییند که شماره همراه خود را در دستگاه وارند نمایند.

با استفاده از نرم افزار ثبت شماره موبایل مشتری مشتریان با اطمینان به اینکه تلفن همراهشان در محلی امن نگهداری می شود ، تلفن همراه خود را در دستگاه ثبت می کنند و فروشندگان هم اطمینان خواهند داشت که اطلاعاتی که در دستگاه ثبت شده است بسیار با ارزش است و در جای امنی ثبت و ضبط می شود. حتی اینکار باعث می شود که اگر صاحب فروشگاه فروشندگانی دارد و نمیخواهد که شماره مشتریان در اختیار فرونشدگان قرار بگیرد این دستگاه بسیار امن کار خود را انجام میدهد و هرگونه دستسی افراد غیر به شماره مشتریان را غیر ممکن می سازد.

دستگاه ذخیره شماره موبایل مشتریان در یک نگاه



ظاهرا زیبا ، جذاب و کوچک برای جلب نظر مشتری و ایجاد حس کنجکاوی در مشتری

قابل استفاده تمام مراکز ، با استفاده از اینترنت و اتصال به منبع برق یا شارژر موبایل یا پاور بانک دستگاه اس ام اس پد

ذخیره شماره مشترک در پنل پیامکی ، مشاهده و مدیریت مشترکین به صورت کاملا آسان

ارسال پیام خوش آمد به مشتری به صورت پیامک و پیامک صوتی به صورت آنی پس از عضویت

قابل نصب و استفاده به دو صورت رومیزی و دیواری


ظاهر زیبا و بدون نیاز به هدایت توسط اپراتور ها

صفحه نمایش فارسی

قابل استفاده با اینترنت کم سرعت

عدم محدودیت استفاده در مشاغل و قابل استفاده از کلیه شغل ها و اصناف

______ نحوه عملکرد دستگاه ______


دستگاه ثبت اطلاعات مشتریان با ساختار هوشمند و آنلاین شماره موبایل ثبت شده توسط مشتری را به واسطه ارتباط اینترنتی با پنل اس ام اس شما در دفترچه تلفن پنل ثبت می کند، بدون نصب نرم افزار جانبی، در پنل شخصی که با مشخصات خودتان در اختیار تان گذاشته خواهد شد شماره موبایل مشتری ذخیره و یک پیامک یا پیامک صوتی بدون صرف زمان به مشترک ثبت کننده شماره ارسال می نماید، محتوای پیامک ارسالی از سوی شما قابل تنظیم است، همچنین از شماره های ذخیره شده در پنل پیامک خودتان می توانید جهت ارتباط های بعدی بهره مند شوید .


کاربرد و مزایا دستگاه smspad ذخیره و ارسال پیامک به شماره موبایل مشتریان

کلیه فروشگاه ها ، شرکت ها و صاحبان تجارت و یا هرکسی که در جایگاهی است که نیازمند داشتن شماره موبایل مخاطبان است
و می خواهد شماره موبایل آنها را با رضایتشان به دست آورد ، می تواند از این دستگاه استفاده نماید .
با استفاده از این دستگاه و نرم افزار حرفه ای نصب شده بر روی آن، می توانید شماره موبایل مخاطبان را از آنها دریافت نموده
و در دفترچه تلفن سامانه پیام کوتاه خود ذخیره نمایید تا در هر زمان که برای اطلاع رسانی و ارسال پیامک تبلیغاتی به مشتریان
به آنها نیاز داشتید از طریق ورود به پنل پیامک بخش دفترچه تلفن، به آنها دسترسی داشته باشید . دستگاه sms key pad